Kalendář - "blížící se akce" (nahoře pod logem fóra): do kalendáře lze vkládat termín akce přímo autorem tématu v sekci poježdění a závody.

Forum aktualizovano, info zde: viewtopic.php?f=26&t=92206#p1712259
Moznost prispeni na chod fora: viewtopic.php?f=3&t=66082

Oleje a servisní intervaly

Odpovědět

Autor tématu
Íňa
nováček
Příspěvky: 5
Registrován: Út 04.06.2019, 17:54
Auto: HDJ 100 4,2TD
Stav: Offline

Oleje a servisní intervaly

Příspěvek od Íňa » Stř 05.06.2019, 17:14

Ahoj, tak jsem již opravdu nevydržel s mizernou spolehlivostí nových aut a po velmi dlouhém shánění koupil kilčo.Poradíte mi někdo jaké konkrétní oleje nejlépe do tohoto auta a co a jak kontrolovat mazat atd., jen prosím normální odpovědi a ne kraviny tipu sis to něměl kupovat když to nevíš atd.Třeba i kontakt na někoho kdo to dělá a může pokecat a případně trochu poradit.
Díky Íňa



Avatar uživatele

Ondras
Věčnej rejpal
Příspěvky: 3472
Registrován: So 11.09.2010, 16:36
Auto: 1kg
Místo/Bydliště: Soběslav
Stav: Offline

Re: Oleje a servisní intervaly

Příspěvek od Ondras » Stř 05.06.2019, 21:11

Engine model: 1HD-FTE, 4.2L inline-6 cylinder turbo diesel-engine
Fuel type: 50 cetane number, 96L
Engine oil: API CF, ACEA B3-96, 11.4L (with oil filter change)
Coolant: Ethylene-glycol based, 13.3L (with fr/rr heaters)
Transmission, manual (H155F): API GL-4 or GL-5, SAE 75w90, 2.7L
Transmission, automatic (A442F): ATF Dexron-II, L (dry fill) or 2.8L (drain & refill)
Transmission, automatic (A750F): ATF T-IV, 11.6L (dry fill) or 3L (drain & refill)
Transfer case: API GL-4 or GL-5, SAE 75w90, 1.3L
Differential, front: API GL-5 hypoid gear oil, SAE 80w90, 1.6L
Differential, rear: API GL-5 hypoid gear oil, SAE 80w90, 3.3L (use LSD oil for LSDs)
Power steering: ATF Dexron-II, 0.8L (total)
Front drive shaft thrust bearings: Synthetic oil & lithium soap base chassis grease, NLGI-1
Propeller shaft: Lithium-base multi-purpose, NLGI-2
Wheel bearing grease: Lithium-base multi-purpose, NLGI-2
Brake fluid: SAE J1703 or FMVSS 116 DOT-3




Autor tématu
Íňa
nováček
Příspěvky: 5
Registrován: Út 04.06.2019, 17:54
Auto: HDJ 100 4,2TD
Stav: Offline

Re: Oleje a servisní intervaly

Příspěvek od Íňa » Stř 05.06.2019, 22:15

Děkuji, to vlastně vše mám v manuálu, já jsem spíš myslel trochu konkrétněji co tam lejete, např. motor Castrol 5w-30(a jeho konkr. označení) atd.,přeci jen od výroby auta léta vývoje značně poskočily a oleje jsou trochu jinde s kvalitou-tedy alespoň to všichni tvrdí.Jo a teď zrovna měním servo pumpu a ty píšeš ATF dexron II, ale manuál i Dexron III, CO SI O TOM MYSLÍŠ, TA DVOJKA OD TOTALU JE MINERÁL A TROJKA POLOSYNTETIKA,CO TAM TEDY DÁT?




zadek524
Legenda fóra
Příspěvky: 1259
Registrován: Út 03.01.2006, 8:24
Místo/Bydliště: Praha - východ
Kontaktovat uživatele:
Stav: Offline

Re: Oleje a servisní intervaly

Příspěvek od zadek524 » Pá 07.06.2019, 6:26

Osobně používám tento mazací plán, je pro mě přehlednej a zároveň používám oleje Fuchs, takže pro inspiraci zde:
https://www.fuchs.com/de/de/produkte/se ... wegweiser/

Jinak do motoru používám olej Fuchs Titan CFE 10W40. Olej je černej, s přísadou molyky. Výměna po 10 tis. Ostatní oleje dle intervalu a kardanky minimálně jednou do roka, prostě když už se dostanu pod auto a mám pocit, že jsem to dýl nedělal, namažu to. ;)


Toyota Landcruiser 80 4,2TD, Mercedes 300GD, Cadillac Escalade

Avatar uživatele

Karlos
Staroffrouďák
Příspěvky: 8919
Registrován: So 11.03.2006, 22:00
Místo/Bydliště: Санкт-Петербург
Stav: Offline

Re: Oleje a servisní intervaly

Příspěvek od Karlos » Pá 07.06.2019, 8:08

Jj..toho fuxse taky valim už léta do všeho...
Ještě jsem ho našel za supr cenu...


Obtížně se hovoří s hluchými. Těžko se ukazuje pravda slepým. Děsivé je dohadovat se s idioty.
Slova ‚národní uvědomění‘ a ‚vlastenec‘ se úplně vytratila ze slovníku politiků a médií. Vlastenectví národ posiluje, vytváří pocit sounáležitosti.


Pedro
Inventář fóra
Příspěvky: 2159
Registrován: Út 26.12.2006, 14:16
Stav: Offline

Re: Oleje a servisní intervaly

Příspěvek od Pedro » Pá 07.06.2019, 8:14

Chápu, že je to odpověď spíš z kategorie, které nechceš, ale není to jen další debata o mýtech a dojmech?

Slyšel jsi někdy, že by mechanika auta téhle generace odešla na libovolný olej dle specifikace měněný dle výrobcem stanovených intervalů?

Navíc žádné použitelné výsledky pro konkrétní doporučení a podobná prohlášení nemají ani výrobci olejů, ani výrobci aut a Ty čekáš nějaká moudra od českých garážových umělců?




Autor tématu
Íňa
nováček
Příspěvky: 5
Registrován: Út 04.06.2019, 17:54
Auto: HDJ 100 4,2TD
Stav: Offline

Re: Oleje a servisní intervaly

Příspěvek od Íňa » Po 10.06.2019, 21:46

No samozřejmě jsem nečekal žádná velká moudra, jen třeba zadek524 napsal reálnou a praktickou radu dle své vlastní zkušenosti a tak nějak jsem to myslel.Koupil jsem kilčo od prvního majitele z Rakouska kde to servisoval celou dobu dle přesně intervalů a lil do motoru 5w30 teď má echt najeto 250tis. tak jen ůvaha zda třeba jít cestou již 10w40 třeba Liqui Moly-Molygen nebo něco obdobného či se stále držet tý 5w30? Převodovka a diferáky jsou věřím celkem čítelný i když ta nabídka dnes je velmi rozsáhlá,tak jen názor třeba tipu leju tam tohle a tohle a problémy jsem nikdy neměl, měl, mám atd.



Avatar uživatele

Phulc
Picin
Příspěvky: 14876
Registrován: Čt 28.05.2009, 19:16
Auto: nissan patroll -hard top-Mitsubishi Pajero
Místo/Bydliště: LIBERECKO-Proseč nad Nisou
Věk: 49
Stav: Offline

Re: Oleje a servisní intervaly

Příspěvek od Phulc » Út 11.06.2019, 17:43

No nevím , ale nechápu smysl tvého uvažování ......proč , když tam celou (prokazatelně ) dobu dávali 5w30 , chceš najednou lít 10w40 :ramena:


Nissan Hlítka 160 3,3td - Zebra + KYlo+Mišivbuši Panděro 3,2 td
Co Tě nezabije........to se vrátí .........a zkusí to znovu !


Autor tématu
Íňa
nováček
Příspěvky: 5
Registrován: Út 04.06.2019, 17:54
Auto: HDJ 100 4,2TD
Stav: Offline

Re: Oleje a servisní intervaly

Příspěvek od Íňa » Út 11.06.2019, 20:28

No třeba proto, že to jezdilo na jihu Rakouska prevážně v horách za nízkých teplot a 5w40 je cca v rozsahu teplot cca -25až15 cca a 10w40 je na lepší na teplejší podnebí, a proto že to má již 250 najeto, ale na to jsem se vůbec neptal já chtěl zkusit dostat nějaké konkrétní info co tam tady kdo leje nic víc nic míň.Proč většina řeší otázku místo aby na ní odpověděla je záhadou zase mně Phulci.




Autor tématu
Íňa
nováček
Příspěvky: 5
Registrován: Út 04.06.2019, 17:54
Auto: HDJ 100 4,2TD
Stav: Offline

Re: Oleje a servisní intervaly

Příspěvek od Íňa » Út 11.06.2019, 20:32

Karlos napsal:
Pá 07.06.2019, 8:08
Jj..toho fuxse taky valim už léta do všeho...
Ještě jsem ho našel za supr cenu...
Můžeš mi prosím napsat co tam konkrétně leješ a kde to tedy kupuješ? Díky



Avatar uživatele

Ondras
Věčnej rejpal
Příspěvky: 3472
Registrován: So 11.09.2010, 16:36
Auto: 1kg
Místo/Bydliště: Soběslav
Stav: Offline

Re: Oleje a servisní intervaly

Příspěvek od Ondras » Út 11.06.2019, 22:11

Čeče dej tam 5w40 nebo 10w40 s normou co doporučuje výrobce (API CF, ACEA B3-96) od libovolný renomovaný značky a neřeš hovadiny. Neboj neublížíš tomu.



Avatar uživatele

Karlos
Staroffrouďák
Příspěvky: 8919
Registrován: So 11.03.2006, 22:00
Místo/Bydliště: Санкт-Петербург
Stav: Offline

Re: Oleje a servisní intervaly

Příspěvek od Karlos » Út 11.06.2019, 22:18

Íňa napsal:
Út 11.06.2019, 20:32
Karlos napsal:
Pá 07.06.2019, 8:08
Jj..toho fuxse taky valim už léta do všeho...
Ještě jsem ho našel za supr cenu...
Můžeš mi prosím napsat co tam konkrétně leješ a kde to tedy kupuješ? Díky
Už ti to napsal zadek..a kupuju hmmm myslím rommar...nebo tak nějak....heureka ho zná...


Obtížně se hovoří s hluchými. Těžko se ukazuje pravda slepým. Děsivé je dohadovat se s idioty.
Slova ‚národní uvědomění‘ a ‚vlastenec‘ se úplně vytratila ze slovníku politiků a médií. Vlastenectví národ posiluje, vytváří pocit sounáležitosti.

Avatar uživatele

Phulc
Picin
Příspěvky: 14876
Registrován: Čt 28.05.2009, 19:16
Auto: nissan patroll -hard top-Mitsubishi Pajero
Místo/Bydliště: LIBERECKO-Proseč nad Nisou
Věk: 49
Stav: Offline

Re: Oleje a servisní intervaly

Příspěvek od Phulc » Stř 12.06.2019, 19:11

Ondras napsal:
Út 11.06.2019, 22:11
Čeče dej tam 5w40 nebo 10w40 s normou co doporučuje výrobce (API CF, ACEA B3-96) od libovolný renomovaný značky a neřeš hovadiny. Neboj neublížíš tomu.
:pivo: :pivo:


Nissan Hlítka 160 3,3td - Zebra + KYlo+Mišivbuši Panděro 3,2 td
Co Tě nezabije........to se vrátí .........a zkusí to znovu !

Odpovědět