Dotaz na cherokee XJ 4L 6V

Džípkařů je u nás opravdu hodně...
Pravidla fóra
Inzerci si hazejte prosim dolu do sekce bazar. Tato sekce slouzi pouze pro technicke informace/rady.
Bazar: http://www.offroadforum.cz/viewforum.php?f=61
(nedivte se proto, pokud zde zadate inzerat, ze ho nekdo smaze)

Autor tématu
ztroskotanec
Pokročilý diskutér
Příspěvky: 119
Registrován: Čt 13.08.2009, 13:32
Témata: 11
Auto: Patrol wagon 3,3D
Místo/Bydliště: Od Kolína

Dotaz na cherokee XJ 4L 6V

Příspěvekod ztroskotanec » Čt 06.12.2018, 13:24

Začal jsem na Patrolu 3,3, toho jsem měl 10let, ted mám discoveru1 300tdi, obě auta mají své přednosti, ale rozhodl jsem se na starý kolena se ještě trochu povozit, mám rád stará auta a zalíbil se mi starý cherokee XJ 4.0 automat. Přečetl jsem na netu kde co o tomto autě, ale některý věci nevím, jednak všeobecně, na co si dát hlavně pozor při koupi a pak jsem nenašel, pokud je to lpg, kam se montuje nádrž, aby nepřekážela? Pak někdo psal, že při provozu na lpg mu auto netopí, jak to s tím je? Pak mě zajímá, protože auto se vyrábělo léta, jestli nějak záleží na roku výroby, co se tam měnilo, nebo je to pořád tak nějak stejné? A ještě pohon 4x4, dočetl jsem se, že je jak varianta s pohonem zadní nápravy bez mezinápravového dif., tak i varianta stálého pohonu 4x4 s mezinápravovým dif., to se měnilo v nějakém roce? No a ještě jsem se dočetl, že auto má slabší brzdy, kroutící se kotouče? A ještě prý kape olej ze zadního diferáku, že je tam nějaká neutěsnitelná plastová zátka, je to pravda? Děkuji za každou radu i doporučení i mimo mé dotazy. Jo ještě jsem nikde nenašel, jestli maj všechny čtyřlitry V6 vstřikování, nebo to mělo i karbec, dohledal jsem, že se tyto motory liší výkonem. Děkuju kdo si dá práci a něco věcného mi k tomu poradí. Jo ještě mám skoro 2metry, budu v tom moct sedět?


PhaetonPixel
Diskuzní Guru
Příspěvky: 286
Registrován: Út 14.05.2013, 7:42
Témata: 4
Auto: WG V8, ZJ I6
Místo/Bydliště: Bílovec
Věk: 31
Kontaktovat uživatele:

Re: Dotaz na cherokee XJ 4L 6V

Příspěvekod PhaetonPixel » Pá 07.12.2018, 8:36

Ahoj.

Začnu nadpisem, ten čtyřlitr není 6V, ani V6 ale řadový šestiválec (i6).

Při koupi bych dal pozor na korozi (prahy, podlaha) a převodovku, nesmí kopat ani za studena ani za tepla, měla by řadit téměř sametově. Jinak je to auto relativně jednoduché auto a většina poruch je jednoduše opravitelná.

Nádrž se montuje do kufru na několik způsobů, nejčastěji podél zadních sedadel, ale i rovnoběžně, dokonce sem viděl borce, co měl bombu na stojáka a ti, co potřebuji místo v kufru za každou cenu dávají bombu i pod auto místo benzínové nádrže, benzínovou tam pak mají někde vedle nějakou třeba 15l.

Při provozu na LPG auto normálně topí.

Model XJ se vyráběl od 84 do 01 a myslím, že v roce 98 prošel faceliftem, jen lehká změna dizajnu.

Pohony přídavné převodovky byly 2 typy...Selec-Trac (ozn. 242) a Command-Trac (ozn. 231)
242 má 4 polohy na páce přídavky, zadokolka, 4x4 se zamknutou mezinápravou, 4x4 se odemklou mezinápravou, redukce
231 má 3 polohy, zadokolka, 4x4 se zamknutou mezinápravou, redukce
Pro provoz na silnici je lepší 242, odolnější do těžkého terénu je 231.

Brzdy jsou slabší, ale nedá se říct, že je to katastrofa. zadní bubny někteří předělávají na kotouče.

O neutěsnitelné zátce na zadní nápravě nevím, mě nic nechcalo. Teda chcalo ale né z náprav.

Pokud budeš kupovat, vyhni se autům se systémem RENIX a hledej motory s označení HO (po roce 93)

Mám 193cm a neměl jsem problém, zatím co ti za mnou vzadu trochu trpěli.

XJ jsem měl 2 roky, pak jsem měl ještě ZJ, KJ a teď mám WJ.
Jsem magor, ale mám ty auta rád, i když provoz a servis stojí ranec.
WG V8 a ZJ i6


Autor tématu
ztroskotanec
Pokročilý diskutér
Příspěvky: 119
Registrován: Čt 13.08.2009, 13:32
Témata: 11
Auto: Patrol wagon 3,3D
Místo/Bydliště: Od Kolína

Re: Dotaz na cherokee XJ 4L 6V

Příspěvekod ztroskotanec » Pá 07.12.2018, 14:24

Moc děkuju za tuto odpověd, perfektně rozepsáno. Jen se ještě zeptám, volal jsem na jedno Xj a majitel řekl, že má plyn místo rezervy v prolisu v kufru, tato varianta nebyla výše zmíněna, je to taky možné? A ještě jen dotaz, co je to systém RENIX a proč ty motory před rokem 93 nedoporučuješ? Děkuju.


PhaetonPixel
Diskuzní Guru
Příspěvky: 286
Registrován: Út 14.05.2013, 7:42
Témata: 4
Auto: WG V8, ZJ I6
Místo/Bydliště: Bílovec
Věk: 31
Kontaktovat uživatele:

Re: Dotaz na cherokee XJ 4L 6V

Příspěvekod PhaetonPixel » Pá 07.12.2018, 14:55

No jako dělá se to, ale jde to jen u WJ a dál.

Volal jsi určitě na XJ?
XJ měly rezervu vždycky v kufru na levé straně, jakoby na boku.... XJ nikdy neměly rezervu v prolisu podlahy kufru, protože tam žádný prolis není.... Je to nějaké divné.
Pošli odkaz na ten inzerát.

RENIX má nějaký debilní systém podtlaků, souvisí to i brzdama, nevím přesně, googluj, něco najdeš.
Každopádně si ušetříš spoustu starostí, pokud půjdeš do HO (HIGH OUTPUT) má to i vyšší výkon.
WG V8 a ZJ i6


PhaetonPixel
Diskuzní Guru
Příspěvky: 286
Registrován: Út 14.05.2013, 7:42
Témata: 4
Auto: WG V8, ZJ I6
Místo/Bydliště: Bílovec
Věk: 31
Kontaktovat uživatele:

Re: Dotaz na cherokee XJ 4L 6V

Příspěvekod PhaetonPixel » Pá 07.12.2018, 14:59

Rozklikni si tento inzerát, naklikej si poslední fotku, tam jde vidět, že rezerva je chycená na levý bok.
https://www.sauto.cz/osobni/detail/jeep ... oFrom=list
WG V8 a ZJ i6


Autor tématu
ztroskotanec
Pokročilý diskutér
Příspěvky: 119
Registrován: Čt 13.08.2009, 13:32
Témata: 11
Auto: Patrol wagon 3,3D
Místo/Bydliště: Od Kolína

Re: Dotaz na cherokee XJ 4L 6V

Příspěvekod ztroskotanec » Pá 07.12.2018, 15:39

Ok, díky. S tim XJ co jsme volal jsem to asi blbě pochopil, ted je mi všechno jasný, ještě pokud to dobře chápu, ten RENIX se týká těch motorů před rokem 93 a potom začlo bejt HO?


PhaetonPixel
Diskuzní Guru
Příspěvky: 286
Registrován: Út 14.05.2013, 7:42
Témata: 4
Auto: WG V8, ZJ I6
Místo/Bydliště: Bílovec
Věk: 31
Kontaktovat uživatele:

Re: Dotaz na cherokee XJ 4L 6V

Příspěvekod PhaetonPixel » Pá 07.12.2018, 15:55

Ano, nevím, jestli v roce 93 přesně, ale někde tam se to lámalo.
WG V8 a ZJ i6

Avatar uživatele

palo
Diskuzní Guru
Příspěvky: 387
Registrován: Út 24.01.2006, 11:32
Témata: 5
Místo/Bydliště: Zilina, SK
Kontaktovat uživatele:

Re: Dotaz na cherokee XJ 4L 6V

Příspěvekod palo » Pá 07.12.2018, 15:57

PhaetonPixel napsal:Nádrž se montuje do kufru na několik způsobů, nejčastěji podél zadních sedadel, ale i rovnoběžně, dokonce sem viděl borce, co měl bombu na stojáka a ti, co potřebuji místo v kufru za každou cenu dávají bombu i pod auto místo benzínové nádrže, benzínovou tam pak mají někde vedle nějakou třeba 15l.


Ak nechceš nádrž pod podvozkom (a k tomu malú benzínovú) tak jediný rozumný spôsob je toroid 720x270 na stojato do kufra namiseto rezervy a rezervu presuunúť von na nárazník a nejaký výklopný držiak


PhaetonPixel napsal:Model XJ se vyráběl od 84 do 01 a myslím, že v roce 98 prošel faceliftem, jen lehká změna dizajnu.


prvá zmena bola v roku 90-91
vtedy prišiel HO motor a iná elektrika
Facelift bol v 1997 a nie sú to len ľahké zmeny ale celkom zásadné.
Karoséria je o 30% tuhšia ako predface, iné riadenie motora, iná elektrika, iný interiér...
Ďalšia zmena bola v 99/2000 - iné zapaľovanie, iná hlava motora, zasa nejaká elektrika....

PhaetonPixel napsal:Pohony přídavné převodovky byly 2 typy...Selec-Trac (ozn. 242) a Command-Trac (ozn. 231)
242 má 4 polohy na páce přídavky, zadokolka, 4x4 se zamknutou mezinápravou, 4x4 se odemklou mezinápravou, redukce
231 má 3 polohy, zadokolka, 4x4 se zamknutou mezinápravou, redukce
Pro provoz na silnici je lepší 242, odolnější do těžkého terénu je 231.


242 Selec-Trac má tých polôh vlastne 5 - lebo jetam aj neutrál
231 Command-Trac má polohy 4 (takisto neutrál) ale 4x4 nezamyká medzinápravový diferák, lebo tam nie je.
Je to natvrdo priraditeľný predok. (ako u patrola)

PhaetonPixel napsal:Brzdy jsou slabší, ale nedá se říct, že je to katastrofa. zadní bubny někteří předělávají na kotouče.


Slabšie áno, ale dajú sa dosť vylepšiť. prerábka na kotúče je síce bežná, ale nie je to až tak o brzdnom účinku.
Dobre zoštelované bubny brzdia rovnako dobre ako kotúče zo ZJ. A hlavne tam funguje ručná (čo sa o kotúčovej verzii moc povedať nedá) Akurát sú viac údržbové

PhaetonPixel napsal:Pokud budeš kupovat, vyhni se autům se systémem RENIX a hledej motory s označení HO (po roce 93)


RENIX bol do roku 1990. Od 90 nahor už bolo len HO
A čomu sa treba vyhnúť sú brzdy s ABS systému BENDIX. Takže čokoľvek z ABS do roku 91. Alebo to prerobiť na podtlak.


Autor tématu
ztroskotanec
Pokročilý diskutér
Příspěvky: 119
Registrován: Čt 13.08.2009, 13:32
Témata: 11
Auto: Patrol wagon 3,3D
Místo/Bydliště: Od Kolína

Re: Dotaz na cherokee XJ 4L 6V

Příspěvekod ztroskotanec » Pá 07.12.2018, 18:12

Super rady, už nemám na co bych se ptal, jen počkat až se objeví nějaký auto, nikdo je moc neprodává..a ještě když by člověk chtěl světlej vnitřek, ten je totiž totálně libovej :cyclopsani:


PhaetonPixel
Diskuzní Guru
Příspěvky: 286
Registrován: Út 14.05.2013, 7:42
Témata: 4
Auto: WG V8, ZJ I6
Místo/Bydliště: Bílovec
Věk: 31
Kontaktovat uživatele:

Re: Dotaz na cherokee XJ 4L 6V

Příspěvekod PhaetonPixel » Pá 07.12.2018, 19:03

Člověk si myslí, že něco ví a pak přijde Palo :D
WG V8 a ZJ i6


Autor tématu
ztroskotanec
Pokročilý diskutér
Příspěvky: 119
Registrován: Čt 13.08.2009, 13:32
Témata: 11
Auto: Patrol wagon 3,3D
Místo/Bydliště: Od Kolína

Re: Dotaz na cherokee XJ 4L 6V

Příspěvekod ztroskotanec » So 08.12.2018, 9:51

Velice jste mi pomohli se v tom vyznat..kdybych moh, ještě se zeptám, jak nejednodušeji na pohled rozeznám RENIX od HO..?

Avatar uživatele

palo
Diskuzní Guru
Příspěvky: 387
Registrován: Út 24.01.2006, 11:32
Témata: 5
Místo/Bydliště: Zilina, SK
Kontaktovat uživatele:

Re: Dotaz na cherokee XJ 4L 6V

Příspěvekod palo » So 08.12.2018, 21:51

PhaetonPixel napsal:Člověk si myslí, že něco ví a pak přijde Palo :D


Voe :D :D Ale náhodou si to pekne rozpísal, ja som len doplnil


ztroskotanec napsal:Velice jste mi pomohli se v tom vyznat..kdybych moh, ještě se zeptám, jak nejednodušeji na pohled rozeznám RENIX od HO..?


No napríklad Renix nemá viečko na chladiči ale len na nádobke, škrtiaca klapka je na 3 skrutky (na HO sú 4), vpravo v motoráku sú 3 konektory zakryté žltou alebo modrou gumenou čiapočkou, na bloku dole pod zvodmi je čidlo klepania....


sando trx
nováček
Příspěvky: 18
Registrován: Stř 25.02.2015, 23:44
Témata: 3

Re: Dotaz na cherokee XJ 4L 6V

Příspěvekod sando trx » So 08.12.2018, 23:03

nech nezakladam noú tému opýtam tu - aká je "odolnosť v teréne XJ oproti grandu WJ?

Avatar uživatele

Kacaba
Věčnej rejpal
Příspěvky: 3747
Registrován: Po 05.09.2011, 16:43
Témata: 31
Auto: XJ 2.1td/L200 2.5 td/ZJ 4.0/Y61 3.0Di
Místo/Bydliště: Hultschiner Ländchen
Věk: 41

Re: Dotaz na cherokee XJ 4L 6V

Příspěvekod Kacaba » Ne 09.12.2018, 9:28

sando trx napsal:nech nezakladam noú tému opýtam tu - aká je "odolnosť v teréne XJ oproti grandu WJ?

Zkus definovat pojem terén, je to dost podstatné.

XJ je v seriovem stavu jednodušší, méně plastů, krabicoidni tvar ulehcuje manevrovani.

WJ je o krok blíž ke kombiku, ale může být vybaven systemem, který částečně nahrazuje uzaverky a v některých situacích pomůže.



Aby se přítomní gazikari nenastvali, bavime se o vozech v seriovem stavu.
XJ 2.1td/L200 2.5 td/ZJ 4.0/Y61 3.0 S tím už dožiju.


sando trx
nováček
Příspěvky: 18
Registrován: Stř 25.02.2015, 23:44
Témata: 3

Re: Dotaz na cherokee XJ 4L 6V

Příspěvekod sando trx » Ne 09.12.2018, 12:44

terénom so myslel dáke off zrazy - tam kde mi je ľúto rozzbíjať seriové G-čko, či je dáky rozdiel odolnosti náprav , diferákov , poloosí ... predpokladal som cca2,5" lift + trochu väčšie kolá
predpokladám že sa XJ bude jednoduchšie dávať do poriadku po výletoch


Vrátit se na “Jeep”



Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Nejsou tu žádní registrovaní uživatelé a 2 hosti